Kastav je srednjovjekovni, zidinama opasan gradić, smješten na brijegu iznad Kvarnera, u neposrednoj blizini Rijeke i opatijske rivijere. Žitelji izvan Kastva ga zovu samo grad, a neki njegovi ”grajani” ga zovu i ”Bršljanovac” jer je oko kastavskih zidina rastao bršljan. Kulturna uloga Kastva u tom kraju seže daleko u prošlost. Od 18.stoljeća je poznat kao grad kulture, prosvjete i školstva. Između 19. i 20 st. Kastav je bio kulturno središte Istre. S vremenom je Kastav izgubio svoju vodeću kulturnu ulogu u Istri, stoga se kulturnom životu Kastva, trebao vratiti značaj kakvi je nekoć imao u prošlosti. Trebao se organizirati kulturni život grada Kastva, promicati i stvarati kulturne vrednote Kastva, unapređivati dijalektalni izričaj, običaje i folklor Kastavštine kao užeg zavičajnog područja. Ti razlozi su utjecali na rađanje ideje o festivalu, ”Kastafskemu kulturnemu letu”. Ta kulturna manifestacija, svojim raznolikim i sadržajno bogatim, kulturnim programima, svake godine privlači veliki broj posjetitelja. Ideja o festivalu se rodila 1991. godine. Glavni pokretač i začetnik bio je gdin. Ivica Lukanović. Uz njegov i angažman nekolicine Kastavaca, osnovao se festival ”Kastafsko kulturno leto”, prvi festival kulture u Istri. ”Kastafsko kulturno leto”, uspješno od samog osnivanja pa do danas, promiče kulturne vrijednosti grada Kastva ali i hrvatske kulture. Sa svakim festivalom, organizacija je postajala složenija, ali i uspješnija, te je festival postao prepoznatljiv ”proizvod” u Hrvatskoj i van granica. Da bi bio što prepoznatljiviji, festival je trebalo ”upakirati u novo ruho” te organizacija festivala 1994. godine u rad uključuje Zagrepčanina, Sergeja Bulića. Gdin. Bulić počinje kreirati i stvarati vizualni identitet ”Kastafskog kulturnog leta” i svojim radovima doprinose velikoj popularizaciji festivala. U suradnji s Ivicom Lukanovićem, gdin.Bulić i Art's kreću s dugoročnim postavljanjem pristupa vizualne percepcije ”Kastafskog kulturnog leta.” Godinu dana kasnije osniva se inetrnacionalni festival gitare ”Kastav”,a njegov voditelj je Darko Konofsky. Uz minimalna sredstva, Art's radi na implementiranju i povezivanju KKL-a s domaćim pučanstvom. Cilj je ”ugnijezditi” festival u domaću sredinu i dati mu novu dimenziju jasne prepoznatljivosti. Da bi se stvorio osjećaj jasne prepoznatljivosti, u vizualnom identitetu KKL-a, treba se prepoznati i grad Kastav. Kulturno naslijeđe, običaje i sve što je vezano uz grad Kastav, Art's koristi kao dodatni izvor ideja pri izradi i oblikovanju vizuala za ”Kastafsko kulturno leto” i za festival gitare. Neki od motiva koji su korišteni za izradu vizuala su brončana kugla, kameni cvjetić koji je preuzet sa stare kamene kuće, a poslije se počeo koristiti kao logotip ”Kastafskog kulturnog leta”, motivi gitare... Motivi koji su korišteni na vizualima su rezultirali maštovitim i inovativnim ostvarenjima koji su zasigurno doprinijeli popularizaciji implementaciji KKl-a, kako među domaćim stanovništvom, tako i u cijeloj Hrvatskoj. Stvoren je festival kulture, kao prvi takve vrste u Hrvatskoj, koji svojim kulturnim programom i vizualnim identitetom živi već 17-tu godinu. Ujedno KKL postaje obrazac za niz kulturnih festivala i zbivanja poglavito u Istri, a onda i na druge dijelove obale kao i na kontinentalni dio Hrvatske...

Stranica 1 od 3