Naslovnica Savjetovanje Strateško razvojni procesi i management Strateško pozicioniranje

Strateško pozicioniranje

Kako bismo ove interaktivne stranice učinili još interesantnijima, u sljedećem opisu koristiti ćemo jedan još nerealiziran projekt/primjer strateškog pozicioniranja.

U posljednjih desetak godina svjedoci smo rastućeg trenda otvaranja prodajnih centara u Zagrebu. Shodno tome dolazi i do saturacije tržišne niše. Većina centara unutar otežane gospodarske situacije svoj dio kolača želi osigurati raznim marketinškim akrobacijama, pa sve do price cutter natjecanja.

Klijent slučaj bi u ovome primjeru bio Centar Kaptol, jedan od najstarijih prodajnih centara, smješten u gornjogradskom dijelu Zagreba, te s višim razredom najmoprimaca (poglavito moda), koji kroz jednake socio-gospodarske prilike trpi ozbiljan pad posjećenosti i prodaje, a da bi situacija bila još i gora, u neposrednoj blizini otvara se novi prodajni centar Kaskade.

Ključ izlaza kroz prizmu strateškog pozicioniranja se ne nalazi u samom Centru Kaptol, već u jednoj neočekivanoj devijaciji razvoja grada Zagreba – grad nema svoj fashion street.

Taj objektivno nepovoljan status po grad Zagreb postaje okosnica strateškog pozicioniranja Centra Kaptol na način da isti u svom strateškom pozicioniranju treba popuniti praznu nišu, tj. artikulirati svoj prostor kao fashion hill. Time stvara jasnu stratešku odrednicu, odvaja se od konkurencije koja to prestaje biti, realnu opasnost novosagrađenog prodajnog centra Kaskade pretvara u prednost.

Da bi taj proces transformacije niše u strateškom pozicioniranju prošao što bezbolnije, i uz maksimalizaciju svih datosti, potrebno je provesti proces planiranja scenarija razvoja kako bi se osigurali što učinkovitiji modaliteti djelovanja na mikro i makro razinama. Primjer mikro razine: Prodajni centar Kaskade, npr., ne izgradi ili osigura dovoljan broj parkirališnih mjesta, posjetitelji Kaskada koristeći parkirališne resurse Centra Kaptol onemoguće fluentno posjećivanje kupcima Centra Kaptol.

Upravo radi ovakvih slučajeva, učinkovito strateško pozicioniranje gotovo je neizvedivo bez upotrebe metode strateškog planiranja (scenario planning).