Naslovnica Produkcija Poslovni slučaj
GODINA: 2003-2007 Slijedeći izazove tržišta i anticipirajući nove trendove, 2003. godine Zvečevo odlučuje lansirati novu liniju čokolada pod markom Fantasy, s podlinijama mliječne čokolade i tamne čokolade (visok postotak udijela kakaa). U tom trenutku na hrvatskom tržištu niti jedan domaći proizvođač u svojoj ponudi nema tamne čokolade. Međutim, postoji potražnja za čokoladom s povečanim udijelom kakaovca, koju su u tom trenutku zadovoljavali isključivo inozemni proizvođači. Zvečevo dobro prepoznaje trenutak za uvođenje hrvatskog proizvoda tog tipa. Zvečevo d.d. renomirani je hrvatski proizvođač konditorskih proizvoda, s dugom tradicijom. Asortiman Zvečeva uključije niz na tržištu visoko prepoznatljivih marki. Najpoznatija marka je Mikado, ujedno i prva na svijetu, čokolada s rižom. Izazov postavljen pred novu marku uključivao je i razvoj postojeće niše, koju do tada zadovoljavaju samo inozemne marke, u veći i profitabilniji tržišni segment. To podrazumijeva kreiranje marke koja će svojom kvalitetom konkurirati inozemnim markama te novi proizvod istovremeno prilagoditi zahtjevima i ukusu domaćeg tržišta. Za postizanje odgovarajuće razine kvalitete bilo je potrebno razviti okus, ambalažu i promociju proizvoda te dostići benchmark koji su postavili inozemni konkurenti. Da bi se kreiralo potpunu i zaokruženu novu robnu marku, u njeno nastajanje trebale su biti uključene obje strane – Zvečevo i Art's, svaka sa svojim…

Kukuriku iz Kastva je na Hrvatskom tržištu zasigurno najpoznatija gastro eno ikona, koja je zahvaljujući svom rastu i razvoju kroz segment izvrsnosti i fizički prerasla gabarite zadanog restorana smještenog na Fortici (Kastavskom vidikovcu). U suradnji s gradom Kastvom i partnerom Nenada Kukurina Valterom Peculićem kreće u projekt izgradnje Restorana i Hotela Kukuriku u samom srcu Kastva na trgu Lokvini. Projekt rekonstrukcije stare gradske škole na istoimenom trgu i prelazak u hotelijersku nišu težak preko 3 milijuna eura, u komunikacijskom smislu bio je povjeren Art'su.

Zbog specifične etimologije dotadašnjeg nastanka brenda Kukurikua kao i upravljačkih datosti, spremni smo govoriti više o image managmentu nego li brendingu samom.

Art's je pripremio programski plan i programsku strategiju kao i optimiziran komunikacijski plan i komunikacijsku strategiju, uz navedeno pripremani su i provođeni sustavi evenata kao i cjelokupna podrška kroz sustav vizuala i interaktivnih komunikacijskih medija. Web stranice portalskog tipa s novorazvijenim sustavom bookinga, kao i povezanost kroz društvene mreže. Posljednji je ujedno bio i najmanje očekivan medij za komuniciranje brenda poput Kukurikua, no naglasak ka otvaranju spram novih skupina i niša korisnika do sada daje jedinstvene rezultate. Poseban izazov je bio i kreiranje, pripremanje i realiziranje novih odora osoblja kao i sustava (personal memories) aromatiziranja soba kroz novu Linarijevu liniju difuzora. Posebno bi naveli primjer koji oslikava medij i karakter suradnje kroz izradu jelovnika. Art'sov prijedlog jelovnika zapravo je bio life style magazin u premium formatu i kvaliteti izvedbe koji je u svome uvodnom dijelu umjesto fotografija Kukurikuovih delicija imao makro fotografije lica tridesetak ženskih i muških modela koji su jeli određeno jelo (koje bi se opisivalo ili nudilo na toj stranici / jedno jelo – jedno lice), te grimasom odražavali ekspresiju koje je to jelo u njima izazvalo. Snimanje tog editorijala je odrađeno relativno mukotrpno iz razloga što većina modela ili skoro uopće ne jede ili se ne mogu poistovjetiti s hranom koja se spravlja u Kukrikuu, no za njih je djelovala asocijacija; “zamisli da sada jedeš tu svoju omiljenu pizzu“. U ostalom dijelu toga magazina nalazili su se recepti, izvještaji s Kukurikuovih evenata, intervjui s viđenijim gostima i poštovateljima kulta Kukurikua, fotografije i opisi hotela te je tek manji dio ostavljen za promidžbene oglase poglavito vinara čija je ponuda prisutna u Kukuriku. Sve skupa stotinjak strana koje služe da razbijete vrijeme u pauzama između slijedova ili da imate šansu kupiti isti ili dobiti Nenadovom rukom potpisan primjerak. Predviđeni ciklus na godišnjoj razini bi iznosio 4 do 6 izdanja Kukurikuovog menija. Zbog same povijesti i težine Kukurikuovog brenda smatrali smo da bi restoran u kojemu ne naručujete jela po ili iz menija, baš méni trebao imati kao glavnu analognu tiskovinu za komuniciranje umjesto prospekata i ostalog POP materijala.

Komuniciranje hotela kao zasebne vrijednosti (segmenta ponude) bilo je s naše strane preusmjeren u komuniciranje hedonizma, cjelovitog doživljaja Kukuriku ambijenta, te kao takvog i nazivanje bilo kojeg dijela ponude – jednostavno „Kukuriku“. Cjelokupni koncept trebao je biti sagledan kroz prizmu tranzicije te na takav način i tome su optimirani obrasci prelaska u višu restoransku i novu boutique hotelsku nišu. Specifičnosti dominantnog restoranskog metjera spretno su uklopljene u maksimaliziranu hotelsku ponudu, te rezultat toga je neočekivana izvrsnost i iz novog segmenta. Snagu postojećeg brenda Kukuriku crpi iz osobe i djela Nenada Kukurina, cijeli sustav je na to navikao i tome je podređen, u takvim okolnostima sve promjene su time omeđene i vezane, ipak koncept koji je kreiran sadrži kanale za uvođenje i disperziju novih nositelja kao i dovoljan broj novih „portova“ za franšizing koji će biti otvoreni kada supstanca za to sazrije.

Art'sova suradnja s HUP-om datira od godine 2009. Kada smo za HUP radili prvo HUP-ovo godišnje izviješće (2008.) i cjelokupni iventni i kreativni segment „Dana poduzetnika“ pod nazivom “Gospodarska kriza: problemi i mogućnosti“. Iste godine oblikovali smo i izradili HUP-ov internetski portal, uspješna suradnja se nastavila i na slijedeću godinu kao i na sve granske udruge HUP-a te ostale projekte koje je HUP u svojoj organizaciji izvodio. Također iste godine HUP osniva novo tijelo za praćenje zakonske regulative Lex Consulting čiji je vizualni identitet također povjeren Art'su na kreiranje. Dan Poduzetnika 2010. Pod nazivom „Kriza i društveno odgovorno poslovanje“ također je Art'sov uradak kao i godišnje izvješće za godinu 2009. Unutar HUP-a djeluje Centar za europske pretpristupne procese za koji je kroz suradnju s Art'som oblikovan novi vizualni identitet.

Na vrlo specifičnom i kompetitivnom tržištu gotovinskih kredita, izazov je stvoriti prepoznatljivo ime i uspješno komunicirati njegove vrijednosti. Za razliku od kredita koje odobravaju banke, krediti štedno kreditnih zadruga pred primatelje kredita postavljaju manje uvjeta i niže kriterije. Međutim, krediti štedno kreditnih zadruga imaju lošiji imidž i nerijetko su percipirani kao „zelenaški“. Kako u takvoj situaciji stvoriti prepoznatljivu i vjerodostojnu marku štedno kreditne zadruge? Obećanja brzih gotovinskih kredita, bez obzira na primanja i status, redovito se potencijalnim klijentima obraćaju s fotokopirnih letaka na stupovima javne rasvjete, tramvajskim stanicama i ostalim javnim površinama. Neki se pak krediti oglašavaju u dnevnim novinama, na stranicama prepunih šarenih oglasa za druge kredite, tarot linije i escort službe.

Ovakav način komunikacije, suvišno je naglašavati, neprilagođen je usluzi koju oglašava. Krediti, kao i novac općenito, osjetljiva su tema, a glavni preduvjet kod odabira usluga vezanih uz novac je uvijek i prije svega – sigurnost. Čitav banakarski sustav temeljen je na načelima povjerenja i sigurnosti. Zato šareni oglasi i fotokopirani listovi s bezimenim brojem mobitela kao jedinim kontaktom nikako ne mogu pružiti taj prijekopotrebni osjećaj sigurnosti. Uz to, redovni medijski izvještaji o novčanim prijevarama i financijskim malverzacijama dodatno su doprinjeli stvarnju loše slike o načinu poslovanja štedno-kreditnih zadruga.

Kako bi se zadobilo povjerenje potencijalnih korisnika, za ŠKZ MENS bilo je potrebno postaviti čvrste komunikacijske standarde. Prvo je osmišljen jednostavni i prepoznatljivi logotip. Krug u kvadratu, pravilan i vrlo uočljiv logotip, simbolizira kovanicu omeđenu i osiguranu sa svih strana. Standardizirani logotip je još i sada dosta neuobičajen u komunikaciji ponuđača brzih gotovinskih kredita. Osim diferencijacije, logotip pridonosi i prepoznatljivosti, a njegovo redovito korištenje stvara osjećaj stabilnosti i sigurnosti u institciju koja stoji iza njega. Da bi se osjećaj institucionalnosti i sigurnosti dodatno naglasio, odabrani su i vizuali koji prate svaki MENS oglas. Kao simbol tradicije, čvrstoće, snage i sigurnosti odabrani su antički stupovi. Ujedno, oni su nerijetko i simbol banaka i bankarskog sustava što je svakako pozitivna asocijacija za štedno kreditnu zadrugu. Za upotpunjavanje identiteta MENS-a, odabrana je i karakteristična plava boja, još jedan element komunikacijske doslijednosti.

Štedno kreditna zadrzga MENS oglašava se isključivo putem oglasa u tisku. Konzistentnim i unificiranim oglasima stvoren je imidž pouzadne udruge i poželjnog pružatelja usluga kreditiranja.

Krajem 2000. godine skupina poduzetnika u ugostiteljstvu izrazila je želju za otvaranjem ugostiteljskog objekta u NP Kornatima. Na otoku s ukupno tri čvrstegrađevine crkvom, obiteljskom kućom i malom kamenom kućicom za ribarske potrepštine, smještenim nasuprot otoka s jedinom Acy marinom u NP Kornati, što je istovremeno predstavljalo prednost no i otegotni element u odnosu na konkurentnost . Koncepti koji su do tada postojali uglavnom su bili „robinzonsko turističkog tipa“, kako bi zadržali visok ugostiteljski standard, a opet cijeli koncept uklopili u prekrasni prirodni okoliš kornatskog otočja razvili smo koncept „života s kornatskom obitelji“. Glavna niša kojoj smo se obraćali su bili nautičari. U to vrijeme standardna komunikacijska pokrivenost tog akvatorija je bila izrazito slaba, još je teže bilo pronaći pravu destinaciju za gastro eno predah. Stoga smo uveli posebne mobilne linije koje su booking rješavale sustavom sms-a (koji bi bio poslan kada bi pronašao repetitor) sve u svemu stvar je funkcionirala. Sustav ponude temeljio se na „Old Captain Pub-u“ i restoranu „Piškera“ s manjim smještajnim kapacitetima. Gastronomska ponuda je bila izrazito bogata no i autentična, bazirana na jelima koje su jeli „naši stari“ kao i na sjajnom izboru ribe koji je ipak ovisio o trenutnom lovu lokalnih ribara. Kako bi cijeli koncept ipak zadovoljio i najizbirljivije, riješili smo sustav opskrbe električnom energijom putem agregata koji je bio smješten daleko od restorana ozidan i obzidan suhozidom kako bi se uklopio u ambijent i pružio maksimalnu zvučnu izolaciju. Time smo ujedno osigurali i dovoljnu količinu i kvalitetu zaliha namirnica.

Osoblje se sastojalo od tri obitelji koje su već imale iskustva s vođenjem ugostiteljskih objekata, no ne i u uvjetima poput ovih, te niza „vanjskih suradnika“ tj. sezonskih i polusezonskih djelatnika.

Cijeli koncept trebao je pružati iluziju improvizacije (kako bi se gost što bolje uklopio u neformalnu atmosferu), da bi to mogao trebao je biti iznimno efikasno organiziran. Dojam improvizacije je bio nužan kako bi posjetitelj odista osjetio duh kornatske obitelji, no da pri tome ne oskudijeva u niti jednom segmentu gastro eno ponude. Sustav vizuala od cjelovitog vizualnog identiteta, web stranica, sustava newsletter-a, zastava, jedara, odora koji su nosili svi zaposleni kreiran je po mornarsko - Jadranskoj tematici s naglaskom na trendovski modni izričaj, izrađen od materijala najviše kvalitete, no ipak s funkcionalnim krojevima koji omogućavaju ležerno obavljanje svih poslova. Kako je ključni element promocije „word of mouth“ svi interni procesi su trebali biti maksimalno usklađeni,“ jer na pusti otok svi vole doći, no ne vole osjetiti mane otočkog života“ (uska ponuda, opskrba namirnicama, itd.). Ovakav karakter usluge ima i svoju cijenu koja je viša od slične ponude na obali ili kopnu, istu je posjetitelj spreman platiti, čak i „uživati“ u ponekim „blagodatima“ otočkih datosti (korištenje boćate vode za pranje), no nije spreman naići na deficite vezane za kvalitetu gastro eno ponude kao i uživanje u izoliranosti. Stoga su dijelovi koorporativne kulture sprovođeni kroz niz obrazaca bili nužno potrebni.

Projekt je uspješno funkcionirao niz godina i dosegao svoju platformu isplativosti i prepoznatosti, te pružio svojim nositeljima neponovljivo iskustvo provođenja naizgled ne izvedivog poduhvata zasnovanog na ideji a strukturiranogna konceptu.

Ugostiteljski obrt Dolce Vita želi postojeći mali ugostiteljski obrt izdignuti do renomiranog luksuznog bara za ciljanu skupinu bogatih, medijski eksponiranih i uspješnih osobas jednakovrijednim sadržajem i ponudom.

Višegodišnjim ugostiteljskim iskustvom te revnim praćenjem ponude sličnih obrta na hrvatskoj i inozemnoj ugostiteljskoj sceni, vlasnici obrta dolaze do ideje otvaranja lokala s ponudom raznovrsnih koktela. U lipnju, 2000. otvara se prvi coctail bar u Opatiji. Izrada koktela, egzotičnih, bogatih i raznovrsnih okusa nije bila dovoljna za privlačenjem statusom nadmoćnih osoba, onih koji takvima žele postati ili onih koji se prikazuju takvima.

Ukazala se potreba za osmišljanjem cjelokupnog imaginga lokala. Prvotno otvoren bar u Opatiji kvalitativno i sadržajno nije dosegao nivo potražnje ciljane skupine. Trebalo je profiltrirati posjetitelje, strogo definirati i pozicionirati ime lokala te prateću sliku koju odašilje u javnost. Latentni obrisi želja osnivača bili su izgraditi lanac barova za ljude koji imaju ili žele potrošiti veću količinu novca, pokazati da ga imaju ali za uzvrat dobiti jednakovrijedno ozračje i uslugu. S nakanom otvaranja novog bara u Zagrebu osnivači i vlasnici bili su svjesni potrebnog definiranja novog koncepta, kreiranja novih metoda te prateće izvedbe i provedbe zamišljenih ideja o unaprijed stvorenoj slici. Takav ili sličan image lokala nije postojao na prostorima Hrvatske.

Art`s tim kreativaca i stručnjaka angažiran je za stvaranje identiteta bara Hemingway u Zagrebu. Procesuiranjem znanja o kulturnom znamenju te poželjnih vrijednosti i stila života kojim bi se posjetitelji lokala željeli identificirati, kreiran je ugodan, siguran, i opušten lofty ambijent koji sadrži kompromis duhovnih vrijednosti starine i modernih elemenata kontemporarnog razdoblja. Aristokratsko ozračje, angažman najpoznatijeg hrvatskog koktel majstora, visoke cijene usluga, samo su dijelovi programskog imaginga koji je Art`s temeljito priredio za osnutak novog bara Hemingway.

Kako bi bar zadržao kvalitativnu prestižnu poziciju, osim raznoraznih događanja koje je udomaćio u dopuštenoj infrastrukturi prostora, Art` s je uveo važne karakterističnosti u način poslovanja i vođenja lokala: definirala je manire konobara, način posluživanja hrane i pića, te mogućnost ulaska samo lijepo i uglađeno odjevenih nevezano uz status osobe. Takav koncept poslovanja stvorio je kod publike jasnu sliku vezanu uz Hemingway bar: bar je elitan, visoke klase usluge i ozračja, visokih cijena i naposlijetku nije za svakog. Posvećenom pažnjom na svaki kutak lokala, na svaki pokret radnika, izostavljanjem slučajnosti i zadržavanjem na unaprijed definiranim putanjama razvoja lokala, Hemingway bar u Zagrebu pridobio je dužnu medijsku pažnju te velik interes u visokim slojevima društva kao i onima koji to žele biti.

Uspješan rezultat stvaranja novog elitnog bara s kvalitetnom ponudom, uslugom i uređenjem, te uspješnim, pažljivim i promišljenim managmentom, svjesnim metodama za odašiljanje slika o onom što se zbiva u baru, danas je bar Hemingway postigao zavidan status u nizu ostalih manje značajnih i kratkotrajno poželjnih mjesta za izlaske. Publika željna luksuza, ekstravagancije, mondenog izlaska velike potrošačke moći, napokon je naišla na svoj teren: oni posjećuju bar u kojem sreću sebi sličnu društvenu elitu ili one koji to vanjštinom i manirama žele biti, uživajući u otmjeno-luksuznom izlasku.

Temelj koncepta o baru, njegov identitet i vanjska perceptivna slika, nastali su u Zagrebu u suradnji s Art`s-om. Art`s je predložio franšizu Hemingway. Daljne lančano otvaranje Hemingway barova u drugim gradovima Hrvatske, samo je proširenje duha, ideje, koncepta i unaprijed definiranih postulata.

Slijedeći koncept zagrebačkog bara, Art's je preuredio prostorni koncept uređenja i restrukturirao poslovanje Lounge bara u Opatiji. Dosljedan jedinstvenom konceptu, a opet svjesan postojeće arhitekture objekta, lokacije i dotadašnje svrhe bara Filodramatika u Rijeci, Art's je redizajnirao dotadašnju riječku kavanu Filodramatiku u bar doslijedan Hemingway liniji s osobitostima kavane. Sestrinski lokali zagrebačkog Hemingway bara u Opatiji i Rijeci nisu konstruirani kao kopije inačice Hemingway bara u Zagrebu, nego kao barovi sa sličnim stilskim karakteristikama, namijenjeni za istu klijentelu i s istim ciljem pružanja osobite usluge. Nakon lokala u Rijeci, uslijedilo je uređenje lounge bara u Zagrebu.

Danas bar Hemingway ima uspješno izgrađenu željenu karizmu, čija dugotrajnost ovisi o neprestanom ulaganju u strogo definirane temelje, cjelovitu sliku o lokalu s unosom noviteta u sadržaju, programu i usluzi, koji bi zadržali postojeću „vip“ klijentelu i potakli novu na posjet, provod i ponovni dolazak.

Stranica 1 od 18