Arhiva
Subota, 17 Svibanj 2014 16:29

žanr

Ovo je trebao biti predgovor, no kako nije, postupit ću kao u nekim restoranima – da se ne baci
[pri tom ne radi se o 4/5, već prije o 5/8]


Sjednete u restoran gdje vam posluže spektakularno jelo, negdje nakon trećeg slijeda sve luđih i neočekivanijih apsolutno nespojivih gastronomskih ekshibicija, poželite upoznati kuhara, kreatora ovih nevjerojatnih delicija. Uglađeni, sasvim regularni konobar prenese vašu želju.

Chef dođe, ljubazno vas pozdravi i kaže da su jela samo isprika kako bi se vi osjećali ugodno u njihovom ambijentu. Čuda se redaju do kraja vašeg objeda.
Na kraju sve te kulinarske svečanosti platite i izađete iz restorana. Ipak na ulici vas presretne  „aftertaste“  deserta koji vam je zapeo za zub, i vrati natrag u restoran. Ulazite obazrivo,  sluteći da je sve bio samo san.  Ulazite, kad tamo konobari  poslužuju blotere* natopljene najfinijim dosad neotkrivenim mirisnim esencijama, ne bi li se gosti prisjetili neke od svojih najljepših davno zaboravljenih uspomena, te  kako bi po opisu baš te uspomene mogli spraviti jelo.
Trenutak dva je dovoljan da shvatite, kako u potpunosti ispunjavaju želje gostiju.
Gubite strpljenje, i žurno upadate u kuhinju!
Nema čarobnjaka, al' ima čarolije!
Jedni spravljaju mirise, drugi kuhaju, treći uzgajaju bilje u vrtu pod prozorom, četvrti treniraju finoću ophođenja, zajedničko im je samo to što su na okupu. Slave taj svoj zajednički prostor na način, da vi uživate u njemu!?  Nema razloga!  Emocija, okus, miris i zvuk pobjeglog  daha neočekivanog oduševljenja, je sve što čini taj prostor.

Eat Suite je samo prvi od koraka artikulacije glazbenog prostora koji zauzima ovaj neobičan spoj glazbenog metjera.


Nisu natjerali, već zamolili dvorac da svira u odjecima njihove glazbe, koja je kirurški točnom ritmikom hvatala zvuk od jednog do drugog glazbenika, prije no što je stigao do njih. Sustav je to glazbene anticipacije koji pripada hrabrima, da ga proizvedu i smjelima da ga zadrže.

Tematska odrednica stremi hrani, no interpretira je daleko dublje od slasne sitosti, jednako tako ne artikulira ni njen sastav, već se bavi smislom u procesu. U procesu spravljanja, doživljavanja i konzumiranja – ideje . Takvo što mogu samo djeca, no nije to infantilni impuls u igri jer su zajedno.
To je dječačka hrabrost da zaigraju nogomet protiv većeg tima, u nadi da će im narasti krila na nogama i da će ih pobijediti promjenom medija - leta naspram trka! Koliko god zvuk zalazio u neočekivane ritmičke modele nikada ne gubi smisao harmoničnosti i neočekivanosti, ali  uvijek u jasnoj formaciji zadanog dogovora. Igramo dok ne pobijedimo prostor!
Svaki genijalni tim ima svoga vođu – genijalca, ovaj tim ima genijalce vođene konceptom koji izvire iz svih njih u slijedu zadanoga. I čim pomislite da ste shvatili taj ljepljivi ritam ovog neobično skrojenog ansambla udaraljki s klasičnim bubnjem, tamburicom, bas gitarom i klavirom, zastanete u potrebi da odredite stil, žanr.  Pop, rock, etno-jazz, filmske glazba, klasika, world musica . Ne,  sve je i sve nije! Trebalo bi u ući  u njihovu glavu il' njihova srca i tamo pronaći odrednicu.
Razmišljati poput njih! Kako bi oni, na primjer, lovili zeca? Da li bi hvatali zeca ili ideju o njemu? Vjerojatno bi čučnuli u grm i fućkali kao mrkva.
U ostalom ,
tko još lovi zeca,
a i kome treba žanr!

Izletište „Stara škola“ u Mirkovcu, Sv. Križ Začretje, nastalo je obnovom i prenamjenom zapuštenog objekta, nekadašnje seoske škole, u restoran i pansion na zemljištu površine više od jednog hektara, obogaćenom  brojnim popratnim sadržajima. Art's je angažiran godinu dana nakon puštanja objekta u pogon, na strateškom managementu i razvoju ključnih potencijala, metodom RAPIDUS. Projektni zadatak obuhvaćao je kreaciju i artikulaciju brenda i upravljanje imageom, uključujući izradu koncepta ugostiteljske ponude i popratnih sadržaja, izradu programskog plana i strategije te komunikacijskog plana i strategije, te procjenu i osposobljavanje djelatnika i voditelja za samostalno upravljanje objektom, uz minimalan nadzor uprave.http://arts.hr/index.php/hr/savjetovanje/strateko-razvojni-procesi-i-management/rapidus-razvoj-potencijala-i-djelatnosti-ugostiteljskog-sektora Prilikom izrade koncepta, kao gabariti su uzeti povijest objekta, duboko povezana s obiteljskim nasljeđem vlasnika čiji su roditelji bili „vučitelji“ u nekadašnjoj školi, kao i veličina i lokacija objekta, na dohvat Zagreba, u neposrednoj blizini shopping centra Roses Fashion Outlet i autoputa Zagreb-Macelj, koja je ukazivala na tri osnovna tipa potencijalnih gostiju: obitelji i izletnici, gosti na proputovanju i kongresni gosti. Navedene datosti jasno su definirale Staru školu kao savršenu oazu i utočište od svakodnevne kolotečine, kroz brojne inovativne i zanimljive sadržaje, vrsnu gastronomsku ponudu te profesionalno, sposobno, dobro organizirano i ugodno osoblje.

Ovako definirani koncept sam je po sebi ukazao na ključne elemente idejno-likovnog oblikovanja logotipa i sredstava komunikacije, kao i razvoja ponude i sadržaja, kroz koje je, u konotativnom smislu, oživljena škola, koja je ovdje nekoć bila. Restoran je uređen u duhu škola iz 70ih i 80ih godina prošlog stoljeća počevši od postava stola (školski pribor (abakus, te kutijica ili čaša koja sadržava blok, olovku, gumicu, ravnalo, šiljilo i šestar) kao ukras i dio postava svakog stola u restoranu), preko cjenika napravljenih u obliku školskih imenika i školske ploče na kojoj su ispisani specijaliteti restorana, pa do samih zaposlenika koji narudžbe gostiju upisuju u školske bilježnice, tzv. informativke, te brojnih drugih asocijacija na školu i učeničke dane i to ne samo u pogledu ambijenta nego i sadržaja koji se nudi. Tako aktivnosti kao što su biciklizam, sportski ribolov i sl. spadaju pod program „Tjelesnog odgoja“ Stare škole, koncerti i glazbeni događaji promoviraju se kao „Glazbeni odgoj“, zatim su tu još „Veliki odmor“ „Dodatna nastava“ i/ili „Produženi boravak“ kao usluge cijelog vikenda ili samo noćenja u Staroj školi.

Pri kreiranju menija, definirani koncept Stare škole razmatran je u svjetlu tržišne pozicije, posebice ponude konkurencije i očekivanja ciljnih grupa potrošača. Prioritet je dan sezonskim zagorskim jelima baziranim na svježim namirnicama iz vlastite proizvodnje (eko vrt) i od lokalnih dobavljača. Ta tzv. primarna jela, visokokvalitetna, dovoljno količinski opsežnih porcija nude se po relativno prihvatljivim cijenama a njihov udio u cjelokupnom meniju ni u kojem trenutku ne smije se umanjivati. Od ostalih kuhinja zastupljen je francuski pristup tj. visoka gastronomija karakterizirana Zagorjem kao glavnim motivom, a preostalih udio menija čine roštilj i standardna kontinentalna ponuda. Uz iznimku zagorskih „bestsellera“ (npr. purica s mlincima) te roštilja čija ponuda je konstantna, ostala jela se sezonski mijenjaju, s obzirom na raspoloživost namirnica. Vinska karta bazirana je vinima vrsnih zagorskih vinara, te manjim dijelom na ponudu vina iz ostalih hrvatskih regija. Sezonskom ponudom domaćih povrtnih krem juha, prirodnih, svježe cijeđenih sokova i originalnih deserta, pojačan je naglasak na „domaće“ (pa i „svježe i zdravo“).

Sa zaposlenicima, voditeljima i upravom radilo se na razvoju ključnih potencijala metodom RAPIDUS. Obavljeni su razgovori tijekom kojih su iznesena njihova mišljenja, stavovi, želje i procjene, na osnovu kojih se stekao uvid u poslovanje Stare škole i izvršena evaluacija sposobnosti osoblja kao i prostora i potrebe za promjenom. Pri tome je iznimno važnu ulogu igrala dob zaposlenika (cjelokupno osoblje mlađe je od 30 godina), kao i želja vlasnika da se, koliko god je moguće, zadrže trenutni zaposlenici. U ovako zadanim uvjetima; promjena da nije iznjedrena od samih zaposlenika ne bi mogla biti kako svima razumljiva tako niti prihvaćena, te se tom premisom odredio okvir za stvaranje i prihvaćanje promjena kao statusa i procesa za koji su sami članovi tima odgovorni te njime vezani i povezani.

S voditeljima su provedeni seminari usmjereni na podizanje menadžerskih kompetencija, tijekom kojih su kroz kombinaciju treninga, vježbi i konverzacije radili na organizaciji i vođenju projekata, izbjegavanju zastarjelih modela upravljanja, proučavanju, refleksiji i promjeni vlastitih akcija i obrazaca djelovanja, prepoznavanju obrazaca ponašanja i komunikacije, te rješavanju konfliktnih situacija.

Procjenom inicijalnog stanja i kratkoročnih smjernica razvoja Stare škole težište savjetodavnih usluga raspoređeno je poglavito na osoblje, s kojim se kroz niz pažljivo planiranih i oblikovanih radionica, sastanaka malih radnih grupa, seminara i individualnih razgovora koje uključuju i voditelja, radilo na promjeni ponašanja i odnosa te obrazaca interakcije i komunikacije kako prema gostima tako i unutar Stare škole. Rad sa zaposlenicima rezultirao je sustavom detaljnih uputa i pravila oblikovanih u formi pravilnika (tzv. „Učenička knjižica“) te sustavom obrazaca (podrazumijeva obrasce opisa radnog mjesta, dnevnih zaduženja, sustav sankcioniranja i nagrađivanja, dnevni i tjedni raspored) a u svrhu maksimiziranja resursa te poboljšanja imagea kao i samog poslovanja Stare škole. Svaki zaposlenik dobio je svoju „Učeničku knjižicu“ a kroz nju i uvid u pravila i upute u ophođenju s gostima, svoja točna zaduženja kao i ispravne načine obavljanja istih. Osim navedenih detaljno opisanih zaduženja i pravila, knjižica u sebi sadržava i prostor za ocjenjivanje rada pojedinog zaposlenika koji se zatim koristi u svrhu provođenja sustava sankcioniranja i nagrađivanja.

Tijekom ukupno 8 mjeseci kontinuiranog rada Stara škola je. primjenom cjelovite RAPIDUS metode, logičnom sistematizacijom radnih procesa i osposobljavanjem svih sudionika u svim procedurama, artikulirana u prepoznatljivi brend - izletište s bogatom ponudom inovativnih sadržaja, jedinstvenih u okvirima svoje mikrolokacije, a osoblje i voditelji osposobljeni su za samostalno provođenje Programskog i komunikacijskog plana i strategije.

Tržište je novo definiranu Staru školu prepoznalo kao objekt iznimnog potencijala i kvalitete, te je uvrštena u listu „Dobri restorani 2012.“, na 13. mjestu među restoranima središnje hrvatske.

Srijeda, 18 Srpanj 2012 16:00

brand vs image

[nije mi namjera objašnjavati vam razliku između imidža i brenda, no baš ću to učiniti]

Nedavno pri sastanku s jednim klijentom upravo se o temi ovog bloga vodila manja rasprava vezana na termine puštanja određenih informacija u eter. Kako smo razliku brenda i imidža već pri početku suradnje „riješili“ doticali smo se posljedičnih veza koje brend iznjedruje i uglavljuje u sliku koju posjetitelj baštini i odnosi, dakle imidž. Pomalo bezobrazno uz ostale natuknice koje sam unosio u crnu knjigu (tako tepamo rokovniku u Art'su) skicirao sam taj suodnos brenda i imidža. I to je zapelo klijentu za oko, zamolio me je da mu pokažem to što crtam. Da ne bih ispao bezobrazan ignorant zamolio sam ga da mi opiše što vidi tj. da postavi nacrtane figure u suodnos. Pomalo blijedo me pogledavši uze moju crnu knjigu te već sljedećeg trenutka kutreći ispod oka (u smislu kakvu mu opet zagonetku spremam) odgovori: „Veseli čovjek i tužna sjena.“. „Nema tu suodnosa, samo je jedna figura!“. Tada na prvu figuru napišem „brand“, a na drugu „image“ i pokažem mu uz pitanje: „A sad?“

Moje pitanje kao i odgovor: „O da, sad kužim!“ je zapravo više iznenadilo mene no njega - shvaćanjem da mi klijent pojma nema o stvarima koje smo tesali prije par mjeseci.

Preskočit' ću dio razgovora kojim smo utvrdili i prošli sprijeda i straga ovu temu i dodati samo, da sve naše prvotne priče (u ovom slučaju tlapnje) o razlici brenda i imidža te o: „gdje imidž koristi postojeće na impresijama zasnovane elemente identiteta“ su se pokazale uzaludnima i to iz dva razloga. Prvi, jer nismo provjerili zajedničko razumijevanje (u mjeri njegove interpretacije navedenog) te kao drugi, jer nismo klijentu ponudili paletu asocijativnih priča i simbola kojim bi točno naciljali u centar njegovog obrazovnog ili perceptivnog profila.

Stoga draga djeco, prijatelji, klijenti, namjernici, stalkeri, konkurenti, poznanici, sljedbenici i nenamjernici: crtajte i/ili objašnjavajte, ponudite paralele i asocijativne nizove svojim klijentima jer to što su platili uslugu, a ne i savjetovanje, ne znači da istu ne trebaju razumjeti ili naučiti od čega se sastoji u cijelosti. Odista se isplati, klijent će vas razumjeti kao i temu te time znati i oboje cijeniti.

29.  prosinca 2011. u Maloj dvorani Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, održano je svečano uručenje ovogodišnje nagrade Hrvatske glazbene mladeži „Ivo Vuljević“ za najistaknutije ostvarenje mladih glazbenika.  Imajući na umu značaj talentiranih, mladih umjetnika i mi u Art'su odlučili smo pružiti podršku te smo na svečanu dodjelu poslali svog najtalentiranijeg člana tima koji je posebno za ovu prigodu obukao smoking (vidi sliku gore).

Interes za ovogodišnju nagradu bio je velik, prijavilo se čak 11 kandidata a nagradu su ponosno i zasluženo odnijeli gitarist Srđan Bulat i udaraljkaš Filip Merčep koji je ujedno bio i najmlađi kandidat.

Filip Merčep, student druge godine udaraljki na Muzičkoj akademiji, posebno je vješt na marimbi, (morali smo googlati i to vam je udaraljkaški instrument koji zvuči kao neki „hibrid“ glasovira, harfe i gitare), ujedno je i najmlađi dobitnik »Porina« u povijest te nagrade, a uz Moniku Leskovar je i jedini hrvatski glazbenik koji je svirao u finalu Eurovizijskog natjecanja mladih glazbenika.

Gitarist Srđan Bulat, student specijalističkog poslijediplomskog studija gitare na Muzičkoj akademiji, u zadnjih 15 godina osvojio je više od 40 (!!!), uglavnom prvih, nagrada na najuglednijim međunarodnim gitarskim natjecanjima po Europi. Primjerice: na 45. međunaradnom natjecanju "Francisco Tarrega" u Španjolskoj Srđan je dobio posebnu nagradu za najbolju interpretaciju djela čovjeka čije ima natjecanje nosi i tako bio apsolutni pobjednik natjecanja. Svemu ovome treba pripisati i još dvije sasvim logične nagrade: dekanova i rektorova nagrada, najboljem studentu generacije.

Srđan i FIlip su za nagradu od HGM-a dobili diplomu te novčanu nagradu od, pazi sad: 22 tisuće kuna koju će ova dva mlada glazbenika bratski podijeliti. Ali to nije sve!  HGM i njihovi sponzori bili su široke ruke pa su sretni dobitnici uz ove dvije nagrade dobili i...*drum roll*...stručnu organizaciju njihovih koncerata tijekom cijele iduće godine, te brigu o njihovoj karijeri uz svu ostalu potrebnu organizaciju (wow) a sve to gore spomenutu nagradu povećava do nevjerojatnih 100.000 kuna (double-wow).

Oduševljeni (i moramo priznati, pomalo posramljeni)  postignućima ovih mladih talentiranih glazbenika, želimo im uspješnu narednu godinu kao i sve one iza, a sve vas ostale pozivamo da otvorite oči i uši za nove nade koje dolaze jer možda su baš oni pravi kandidati za nagradu „Ivo Vuljević“ 2012.

 

Stranica 1 od 37