Naslovnica Savjetovanje Strateško razvojni procesi i management Koncept kompetitivnog identiteta

Koncept kompetitivnog identiteta

Pojmovi poput imidž i brend su, uslijed svoje sveprisutnosti u percepciji ne-stručnjaka, a dijelom i u metjeru, izgubili jasne obrise i značenje, stoga nije potrebno pojasniti što zapravo znače, već gdje se ključno ne dotiču ili razilaze. Brend je, ukoliko govorimo o njegovoj destinacijskoj inačici i uloz,i visoko strukturiran, konceptualno razrađen, strateški osmišljen te u svim svojim dijelovima jasno artikuliran sklop alata i aktivnosti za stvaranje i odašiljanje ciljanih slika identiteta i vrijednosnih sklopova kroz prizmu svrhe da oslika željeno i kontrolirano stanje. U drugu ruku imidž neke zemlje samo na prvi pogled čini isto, no on je u stvari „posljedičan“ stihijski generiran sklop stvarnih impresija bez jasne i moguće upravljivosti, no s jednakom snagom učinka na primatelja informacije. U načelu baziran na word of maunth, vizualnim impresijama, iskustvenom kodu i drugim spontano i usput pokupljenim elementima.

Koncept kompetitivnog identiteta jest pojam koji prvi puta uvodi Simon Anholt, a odnosi se zapravo na provedbe projekata nacionalnih (brandinga) identiteta koji zbog svoje slojevitosti,  kao i primarne namjere da uključi razlikovne kompetitivne elemente prelaze okvire do sada poznatih brend gabarita.